موعودی ام زیرا به اهداف زیر میاندیشم :
همه ما موعودی ها ( معلم ، کودک، خانواده ، مدیر و … ) در کنار هم، با هم و از هم یاد می گیریم و همدلی و همراهی با یکدیگر را تمرین می کنیم.
در موعود نیازهای زیستی خود را می شناسیم و اثربخشی فعالیت هایمان را وابسته به تامین بهداشت جسمی و روانی می دانیم.
در مدرسه موعود مقیاس ارزیابی هر دانش آموز، توانایی منحصر به فرد خود اوست. این امر امکان رشد حداکثری فراگیران در گستره ی استعدادهایشان را فراهم می کند.
دانش آموز موعودی می داند که آزادی و مسئولیت پذیری دو روی یک سکه اند. من چگونگی انتخاب کردن و روبرو شدن با پیامدهای آن را فرا می گیرم.
توجه به تفاوت فردی و استعدادی
موعود با تکیه بر شناخت و درک استعدادها و تفاوتهای فردی، سعی دارد با هدایت و برنامهریزی و ارزیابی متناسب با هر دانشآموز به ایجاد خودآگاهی در او کمک کرده و با تکیه بر شناخت تیپهای شخصیتی، هوشهای چندگانه، استعداد تحصیلی و تفاوت فراگیری در شرایط یکسان مسیر موفقیت او را هموار سازد.
توجه به سلامت جسم و روان
موعود توجه به تغذیه، ورزش و تفریح، روابط خانوادگی - اجتماعی و امور معنوی دانش آموزان را یکی از اصول خود میداند و ضمن حفظ و رشد متناسب سلامت جسمی و روانی دانش آموزان و آموزش مهارتهای مراقبت از خود ، سعی در ارتقای عزت نفس در نوجوانان با به کار گیری متخصصین خواهد نمود.
ایجاد شوق یادگیری
هدف موعود تربیت فردی است که مشتاقانه به دنبال توسعه یادگیری از آغاز تحصیل تا پايان عمر در شرايط گوناگون زندگي باشد. چنین فردی سخت کوش، با انگیزه، با اعتماد به نفس و متعهد به رشد شخصی است و با استفاده از آموختهها در فعالیتهای روزمره زندگی و استفاده از تجارب دیگران یادگیری را در همه زمانها و مکانها تجربه کرده و به مدرسه و معلم محدود نمیداند.
رشد مسئولیتپذیری
هدف موعود تربیت فردی با تعهد درونی و پایبندی به قوانین مدرسه و جامعه و معیارهای مهم اخلاقی و اجتماعی است. فردی که با تلاش مشتاقانه برای برعهده گرفتن داوطلبانه و اصلاح کارها، امور را به موقع و بدون نیاز به یادآوری وظایف محوله در امور شخصی، خانوادگی، مدرسه و جامعه انجام داده و پیامد های افکار و رفتار خود را میپذیرد.
پرورش کارآفرین
هدف موعود تربیت فردی است ریسکپذیر، خلاق و نوآور، ایدهپرداز و دارای مهارتهای: حل مسئله و تصمیم گیری، بازاریابی، مدیریت مالی، مدیریت تغییر، ارتباط موثر، کارتیمی و مهارتهای رهبری (خود نظمی، پشتکار، مثبت نگر، مديريت زمان) که در نهایت موفق به ارایه محصول، خدمت و بازار جدید منجر شود.
تقویت دینداری
هدف موعود نهادینهسازی اصول دین، احکام و اخلاق در دانشآموزان برای رسیدن به حیات طیبه است این کار از طریق باور قلبی و عقلی به توحید، نبوت، امامت و معاد و پایبندی عملی به احکام و فضائل اخلاقی با تدبر در قرآن و سیره اهل بیت و تاکید بر جنبه اجتماعی دین محقق خواهد شد.